Uživatelské nástroje

turistika:rudl_na_modraku

S rudlem na Modrák

25. — 27. 7. 2008

Do boudy U potoka do Modrého dolu se rádi vracíme, o~tom jsem zde už vícekrát referoval, ovšem tentokrát to padlo i~na léto, kdy většinou bloudíme jinými kraji. Aby to nebylo jednotvárné, vzali jsme si tentokrát s~sebou kolo a na věci rudl!

Sice máme nosiče a~brašny, ale nandavat je kvůli 2×20 minutám se mi moc nechtělo. Tak jsem z~práce vypůjčil rudl, nastavil mu ucho tyčkou a~tradá. Jak to tak bývá, člověk čeká zádrhele z~jedné strany a~ony dorazí úplně odjinud. Všichni, Katku a Petra Š. nevyjímaje, byli nažhaveni na to, jak to půjde s~rudlem a nikdo nečekal, že se zuby nehty bude bránit kolo.

Začalo to už cestou do Krkonoš. Přední kolo, pečlivě uložené v~kufru auta ušlo. Nevadí, máme náhradní duši. Vyměnil jsem, naložili jsme a~jedem. Rudl je trochu labilní, ale jinak brnkačka. V~půlce kopce Š. vyzvedávali klíče, v~nastalé pauze jsme propadli panice, že jsem u~auta nechali foťáček, odpojili jsme tedy rudl a~tradá pro něj. V~půlce sjezdu (celá otočka byla na 15 minut max.) ouha, přední kolo zase prázdné. No nic, máme lepení. Lepím, koukám, kde udělali soudruzi z~NDR (=já) chybu, ale žádnou nenacházím. Kačka mezitím čekuje foťák: není tam. Šlapeme tedy zase nahoru, ruld s~báglem mezitím Š. vyrudlovali na boudu. Prima, má to i~pozitiva. Večer opět ušlo přední kolo: záplata byla blbě přidělaná a~moc se nechytla. Debata při lepení a~foukání minipumpičkou pěkně utíká. Rovnou spravuji i~druhou duši.

Ráno ouha, asi se zapomnělo na nějakou dírku. Nevadí, lepit se dá i~při snídani. Po ní vyrážíme na výlet, nejprve ale v~Peci p.~S. pořizujeme lepení, to staré už dochází. Duše nemají, ale aspoň nám půjčují pumpu: foukám pořádně vpředu i~vzadu. Z~Pece do Úpy a~nahoru přes Portášky, pěkný výjezd a~sjezd, ke Spálenému mlýnu. Chtěli jsme odtamtud žlutou, ale není úplně zřetelná, kdoví, zda není zrušená, takže raději jedeme po silnici na Pomezní boudy. Odtamtud po zelené směr Karpacz.

Moc pěkný trailík, v~závěru pár seků nedáváme, ale většinu ano a~to nás těší. Postupujeme dále, ale začínáme podezřívat zadní kolo, že měkne. Za chvíli se podezření mění v~jistotu. Zároveň bloudíme, takže se raději otáčíme, dneska asi ke Sněžce nezamíříme, raději točíme a~u~odpočívadla lepíme zadní kolo. Nadvakrát, napoprvé totiž záplata padla vedle díry a vzduch si snadno našel cestu ven ztenčeným okrajem záplatky. Nové lepení je ale super, takže po něm zatoužilo i~přední kolo, samo od sebe s~rámusem ušlo, než jsem dojedl sendvič. Už nám to jde úplně hladce, sundat, zalepit, nandat, nafouknout. Zpátky jedem podhůřím po jiné zelené, i~ta je pěkná a pozvolná. Zadní kolo nic moc, lepíme ještě jednou.

Cesotu zpět na Pomezky už to uchází jen kosmeticky, není třeba foukat častěji, než po půl hodině. Z~Pomezek je žlutá značená ok, ale raději zůstáváme na silnici. V~Úpě na pumpě pumpujeme vzduch do obou, na 4 bary. Vystačí to nahoru na boudu. Krásný výlet, spoustu kopců, 62~km a~jak máme vypracované ruce! Paráda. Večer lepím, v~zadní duši je dirka, která není ani vidět.

Ráno obě kola drží, ale na nás si nepřijdou, vyrážíme se Š. pěšky. Prima výlet, na Jelenkách oběd (porce slušné, ale obsluha trochu zpomalená). Po návratu balíme a~bez dopomoci jedeme dolů. Rudl se převrátil jen 2x, což je s~ohledem na ty odvodňovací žlaby docela pěkný výsledek. Doma opět vyndaváme z~kufru prázdné kolo, kdy tohle skončí …